4 wskazówki, jak wybrać odpowiedni bank dla twojej firmy

Wybór banku, który zaspokoi potrzeby finansowe małej firmy, różni się od wyboru banku na potrzeby osobiste. Aby w pełni wykorzystać możliwości banku, przygotuj się na poświęcenie czasu na zbadanie usług oferowanych przez różne banki, opłat pobieranych za te usługi oraz możliwości nawiązania relacji z bankiem, który znasz i któremu ufasz.

Oto cztery wskazówki, które pomogą Ci wybrać odpowiednie konto firmowe.

1. Wiedz, czego chcesz od swojego banku

Czy masz nadzieję na zaciągnięcie pożyczki lub ustanowienie linii kredytowej? Czy potrzebujesz porady inwestycyjnej? A co z innymi usługami oferowanymi przez banki, takimi jak automatyczne rozliczanie rachunków lub przetwarzanie kart kredytowych? Posiadanie dokładnego pomysłu na to, czego potrzebujesz od banku, pomoże Ci zawęzić wybór. Jeśli na przykład spersonalizowana obsługa klienta znajduje się wysoko na twojej liście priorytetów, nie wahaj się przetestować banku. Zadzwoń i zadaj konkretne pytanie związane z Twoją firmą. Ile czasu zajmuje dotarcie do kompetentnego przedstawiciela? Wyślij e-mail z prośbą o informacje lub skorzystaj z formularza kontaktowego na stronie internetowej. Czy otrzymasz odpowiedź w ciągu 24 godzin? Najlepiej jest wiedzieć z wyprzedzeniem, czy bank wykazuje rzeczywiste zaangażowanie w szybką reakcję i wsparcie klienta.

2. Porównaj małe i duże banki

Duże banki mogą oferować korzystniejsze oprocentowanie i szerszy wybór produktów, ale mniejsze banki często mają większy interes w promowaniu rozwoju lokalnego biznesu. Te lokalne banki mogą być bardziej skłonne do udzielenia pożyczki, gdy jest ona najbardziej potrzebna. Mniejsze, regionalnie banki mogą być lepsze także dlatego, że dobrze znają lokalne warunki rynkowe. Mogą też być bardziej elastyczne w trudnych dla twojej firmy momentach, takich jak czasowy brak płynności finansowej. Nie znaczy to jednak, że duże banki przegrywają w każdej z tych konkurencji. Pamiętaj, by przed otwarciem konta firmowego dokładnie sprawdzić warunki oferowane przez różne instytucje.

3. Sprawdź reputację banku

Właściciele firm z twojej branży mogą dzielić się doświadczeniami, jakie mają z różnymi bankami i pomóc ci w wybraniu właściwego kierunku. Warto się więc dowiedzieć, czy są zadowoleni ze swoich usług bankowych. Wybór konta firmowego w niespecjalnie cenionej placówce może w przyszłości nastręczyć ci wielu problemów, których zawczasu można przecież uniknąć. Warto zasięgnąć także opinii użytkowników internetu – w sieci znaleźć można wiele stron poświęconych ocenie różnego rodzaju instytucji. Im więcej osób wyraża się dobrze o konkretnym banku, tym większą masz pewność, że nie popełniasz błędu przy jego wyborze.

4. Stwórz dobre relacje z bankiem

Po wybraniu banku dla swojej małej firmy, staraj się budować relacje z przedstawicielem, który zostanie przydzielony tobie i twojej firmie. Nie chodzi oczywiście o to, by wysyłać mu kartki świąteczne czy obdarowywać go kwiatami w dniu jego urodzin. Ważne jest jednak, by mieć dobre relacje z osobą, której powierzasz swoje środki biznesowe. Twój przedstawiciel może stać się użytecznym zasobem na wypadek sytuacji nadzwyczajnej. Może ci on również pomóc przewidzieć rodzaje usług bankowych, których będziesz potrzebować w przyszłości. Pamiętaj, że relacja z bankiem, jak każda relacja, wymaga pielęgnacji. Tym bardziej, że od tego, czy dokonasz właściwego wyboru, może bardzo dużo zależeć. Dlatego warto znaleźć bank i przedstawiciela, którym możesz z lekkim sercem powierzyć swoje konto firmowe.

Komentarze