Jak złożyć e-deklarację w Urzędzie Skarbowym?

pity

Deklaracje elektroniczne wprowadzono kilka lat temu. Z początku dostępne były jedynie dla przedsiębiorców i biur rachunkowych ze względu na wymagany podpis elektroniczny jaki należało na nich złożyć. Certyfikowany e-podpis wiązał się dla podatnika z dodatkowymi kosztami. Był to kluczowy powód rezygnacji z tej metody rozliczania się podatników fizycznych. Wymóg ten zniesiono w 2012r. Od teraz deklaracje podatkowe PIT składane drogą elektroniczną nie wymagają posiadania podpisu certyfikowanego.

Deklaracje podatkowe elektroniczne pomimo tego, że dostępne są dla podatników już od kilku lat nie cieszyły się z początku zbyt dużym zainteresowaniem. Podatnicy nie mieli zaufania do systemu Ministerstwa Finansów. Większość z nich obawiała się, że PIT złożony tą metodą nie wpłynie do placówki podatkowej a z tego tytułu wyciągnięte będą konsekwencje w postaci kar pieniężnych. Nikt nie chciał ryzykować.

Sytuacja zaczęła się zmieniać na przestrzeni ostatnich dwóch lat. Placówki administracji skarbowej zauważyły znaczące zwiększenie się ilości napływających deklaracji drogą elektroniczną. Wielu podatników przekonało się do wygody jaka wiąże się z korzystania z systemu, albowiem złożenie e-PIT odbywa się bez konieczności odbywania wizyty w fiskusie lub na poczcie. PIT wypełniamy i składany za pośrednictwem komputera w zaciszu własnego mieszkania.

Platforma e-deklaracji dostępna jest dla każdego podatnika. W celu skorzystania z niej należy zalogować się na oficjalną stronę internetową Ministerstwa Finansów a następnie zweryfikować swoje dane. Po zalogowaniu sprawa staje się dziecinnie prosta. Aplikacja prowadzi podatników niemalże za rękę przez cały formularz zeznania podatkowego. Z pomocą programu dokładnie a przede wszystkim poprawnie wypełniamy cały dokument.

W tym przypadku złożenie e-PITu jest równie proste jak jego wypełnienie. Gotowe zeznanie podatkowe zostaje automatycznie wysłane na stosowny adres placówki administracji skarbowej pod którą podatnik podlega. Dodatkowo w ramach uzyskania przez podatników potwierdzenia złożenia deklaracji na e-mail otrzymujemy Urzędowe Poświadczenie Odbioru. Jest to nic innego jak elektroniczna forma tradycyjnej i już wszystkim podatnikom dobrze znanej niebieskiej pieczątki jaką otrzymujemy w Urzędzie Skarbowym na kopii składanego zeznania.

E-deklaracja została stworzona z myślą zarówno o podatnikach jak i samym fiskusie. Jej zadaniem jest ułatwienie poprawnego wypełnienia PIT-u, wcześniejsze złożenie go w placówce oraz usprawnienie pracy samych urzędów.

Dzięki UPO metoda ta jest równie bezpieczna jak osobiste złożenie deklaracji w siedzibie Urzędu Skarbowego. Podatnik zyskuje całkowitą gwarancję złożenia zeznania a co najważniejsze deklarację można wysłać w terminie najodpowiedniejszym dla Nas, siedząc wygodnie w ulubionym fotelu.

Platforma dostępna jest przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę do 30 kwietnia, kiedy to mija ostateczny termin składania zeznań podatkowych w Urzędzie Skarbowym.

Komentarze